12Mar 2015

Kaizen, Japoncada kai (değişim) ve zen (daha iyi) sözcüklerinin birleştirilmesiyle “daha iyiye değişim” diğer bir ifadeyle “sürekli iyileştirme” anlamına gelmektedir.İyileştirme çalışmalarının yürütülmesi için karmaşık yöntemlerden farklı olarak herkesin uygulayabileceği sistematik bir iyileştirme yol haritasıdır. Kaizen ile amaçlanan faydalar; • İş güvenliği risklerini azaltmak, • Kaliteyi geliştirmek, • Yaratılan değeri arttırmak, • Kayıpları azaltmak ya da yok […]

26Mar 2015

OEE

Mart 26, 2015

1960’larda TPM Metodunun da kurucusu olan Seiichi Nakajima tarafından geliştirilen OEE (Overall Equipment Effectiveness-Toplam Ekipman Etkinliği), Japon Yönetim Sistemlerinde kayıplara odaklanılmış en önemli performans göstergelerinden biridir. OEE, makinelerin duruşlarını, performanslarınıve kalite kayıplarını  tek bir parametre ile ölçmek ve izlemek için geliştirilmiş matematiksel bir metottur. “Kayıpları ortadan kaldırmak için öncelikle onları bilmek gerekir.” -Shigeo Shingo Peki kayıpları […]

15Ağu 2015

Problem Çözme Teknikleri 1

Ağustos 15, 2015

Problem Çözme Tekniklerini ele aldığımız ilk kitapçığımızda problem çözme felsefesini kolaylaştıracak en temel teknikler örneklerle irdelenmiştir. Ana Konu Başlıkları; 1. Problem 2. Problem Nasıl Çözülür? 3. 5N 1K Metodu 4. Beyin Fırtınası 5. Balık Kılçığı Diyagramı 6. Neden- Neden Analizi 7. SWOT Analizi “Problemleri gizlemek yerine çözüm için harekete geçin.” Yazar: Merve KARAŞAHİN Sayfa Sayısı: 24   İletişim […]

25Ağu 2015

Problem Çözme Teknikleri 2

Ağustos 25, 2015

İkinci Problem Çözme kitapçığımız ile dünya genelinde kabul gören önemli problem çözme teknikleri anlaşılır örneklerle anlatılmıştır. Ana Konu Başlıkları; 1. Problem 2. Pareto Analizi 3. Akış Diyagramı 4. Histogramlar 5. Kontrol Grafikleri 6. Kontrol Tabloları (Çeteleler) 7. Spagetti Diyagramları 8. Gantt Şeması 9. Öncelik Matrisleri “Problemleri gizlemek yerine çözüm için harekete geçin.” Yazar: Merve KARAŞAHİN Sayfa Sayısı: 28   İletişim […]

28Ağu 2015

Otonom Bakım

Ağustos 28, 2015

1970’li yıllarda Japonlar tarafından Amerikalıların uygulamakta olduğu “Önleyici Bakım” (PM) anlayışı örnek alınarak TPM (Total Productive Maintenance – Toplam Üretken Bakım) olarak adlandırdıkları üretim yönetim sistemi oluşturulmuştur. TPM üretim sisteminin verimliliğini en üst düzeye çıkaracak bir şirket kültürü oluşturmayı amaçlamaktadır. İnsana saygı odaklı olan TPM, Otonom Bakım (Jishu-Hozen) özelliği ile operatörleri ya da başka bir […]

28Ağu 2015

Kaizen Program Yönetimi

Ağustos 28, 2015

Kaizen, Japoncada kai (değişim) ve zen (daha iyi) sözcüklerinin birleşimidir. Birleştirilmiş haliyle “daha iyiye değişim” diğer bir ifadeyle “sürekli iyileştirme” anlamına gelmektedir. Değişim odaklı, küçük adımlarla ev, iş, özel ve sosyal yaşamın her bir noktasını sürekli olarak geliştirme esasına dayanan bir yaşam felsefesidir. Mevcut durumla yetinmek Kaizen’ in baş düşmanıdır. İnsanın sürekli bir değişim ve […]