Kaynağında Kalite Çözümleri Nedir?
TPM; “Kalite kontrol edilmez, üretilir.” yaklaşımının altına oldukça etkili bir yol haritası inşa etmiştir. Öncelikle hatalarla-proseslerin ilişkisini Kalite Güvence Matrisi(Quality Assurance) ile kurar. Sonrasında matris aracılığı ile önceliklendirdiği kalite problemlerini 4M Analizi(Man-İnsan, Machine-Makine, Method-Metod, Material-Malzeme) ile analiz eder, ideal koşulları belirler. Eğer daha derin problemlerle karşılaşılırsa yatık sekiz(Figure 8) ve PM(Phenomen Mechanism-Olay Mekanizma) Analizleri ile süreci iyileştirir. Sonunda olması gereken koşulları yakaladığında Kalite Bakım(Quality Maintenance) uygulamaları ile kalitenin sürekliliğini garanti altına alır.
Ne İşe Yarar?
Kaynağında kalite ile ulaşılmaya çalışılan seviye ilk seferde doğru üretimin sağlanmasıdır. Kalite problemlerini anormallik seviyesinde yakalama yeteneği kazanan prosesler, kalite kusuru üretmezler ve dolayısıyla kalitesizlik maliyeti azalır. Müşteri şikayetinin yönetildiği değil, olmadığı ve dolayısıyla yönetilmesine gerek duyulmayan noktaya doğru yol almayı sağlar.
Kaizen Atölyesi | Kaynağında Kalite Çözümleri Desteği
Kalite Bakım(Quality Maintenance) yapısının kurulması ve ilgili eğitimlerin verilmesi
Saha uygulamaları ile sürecin işletilmesi
Kalite Bakım ve Otonom-Planlı Bakım bağlantısının kurgulanması