Kanban’ın Tarihi

1940’ların sonlarında, Toyota, olası olmayan bir kaynaktan daha iyi bir mühendislik süreci buldu:

süpermarket. Mağaza çalışanlarının bakkaliye eşyalarını kendi tedarikçilerinin değil, mağazalarının

envanterlerine yerleştirdiklerini fark ettiler.

Bir ürün satış noktasına yakın olduğu zaman, satıcılar daha fazlasını sipariş ettiler. Toptancıların ‘’tam

zamanında’’ teslimat prosesi, Toyota mühendislerini kendi metodları hakkında tekrardan düşünmeye ve

yeni bir yaklaşıma öncülük etmeye itti. – Kanban sistemi. Envanterle talebi eşleştiren ve daha yüksek

kalitede verim ve kalite elde etmeye yarayan bir sistem.

 

Peki bunu nasıl başardılar?

 

En basit ifadeyle, görsel yönetim yoluyla daha iyi iletişim.

 

Kanban, Japonca’da “görsel sinyal” veya “kart” demektir. Toyota hat işçileri, imalat sürecindeki adımları

işaretlemek için bir kanban (ör.gerçek bir kart) kullandılar. Sistemin görsel yapısı ekiplerin hangi

işi yapacakları ve ne zaman yapılacağı konusunda daha kolay iletişim kurmalarına izin verdi. Aynı zamanda

atıkları azaltmak ve değeri en üst düzeye çıkarmak için ipuçları ve rafine edilmiş süreçleri standartlaştırdı. 

 

4 Ana Kanban Prensipi 

Kanban devrim değil, evrimle ilgilidir. Kökleri, gideceğiniz yeri bilmeden, istediğiniz yere gidemezsiniz

gerçeğine dayanır.

  1. İşin Görselleştirilmesi 

İşinizle ve iş akışınızla ilgili görsel bir model oluşturarak, Kanban sisteminizde hareket eden iş akışını

gözlemleyebilirsiniz. İşi görünür hale getirmek – engelleyiciler, darboğazlar ve kuyruklarla birlikte – anında

iletişim ve işbirliğinde artışa neden olur.

  1. Tamamlanmamış İşin Limitlendirilmesi 

Bitmemiş işlerin ne kadar sürdüğünü kısıtlayarak bir ürünün Kanban sistemi üzerinden geçmesi için geçen

süreyi azaltabilirsiniz. Görev değiştirme nedeniyle oluşan sorunları önleyebilir ve parçaları sürekli önceliğe

göre sınıflandırma ihtiyacını azaltabilirsiniz.

  1. Akışa Odaklanılması 

Bitmemiş iş (WIP) limitlerini kullanarak ve ekip tarafından yönetilen politikaları geliştirerek Kanban

sisteminizi, sorunsuz iş akışını iyileştirmek için optimize edebilir, akışı analiz etmek için metrikler

toplayabilir ve hatta akışı analiz ederek gelecekteki problemlerin önde gelen göstergelerini elde

edebilirsiniz.

  1. Sürekli İyileştirme 

Kanban sisteminiz yerine getirildiğinde, sürekli gelişme kültürünün temel taşı haline gelir. Takımlar akış,

kalite, verim, teslimat süreleri ve daha fazlasını izleyerek etkinliklerini ölçerler. Deneyler ve analiz, ekibin

etkinliğini artırmak için sistemi değiştirebilir.