Kanban’ın Tarihi
1940’ların sonlarında, Toyota, olası olmayan bir kaynaktan daha iyi bir mühendislik süreci buldu:
süpermarket. Mağaza çalışanlarının bakkaliye eşyalarını kendi tedarikçilerinin değil, mağazalarının
envanterlerine yerleştirdiklerini fark ettiler.
Bir ürün satış noktasına yakın olduğu zaman, satıcılar daha fazlasını sipariş ettiler. Toptancıların ‘’tam
zamanında’’ teslimat prosesi, Toyota mühendislerini kendi metodları hakkında tekrardan düşünmeye ve
yeni bir yaklaşıma öncülük etmeye itti. – Kanban sistemi. Envanterle talebi eşleştiren ve daha yüksek
kalitede verim ve kalite elde etmeye yarayan bir sistem.
Peki bunu nasıl başardılar?
En basit ifadeyle, görsel yönetim yoluyla daha iyi iletişim.
Kanban, Japonca’da “görsel sinyal” veya “kart” demektir. Toyota hat işçileri, imalat sürecindeki adımları
işaretlemek için bir kanban (ör.gerçek bir kart) kullandılar. Sistemin görsel yapısı ekiplerin hangi
işi yapacakları ve ne zaman yapılacağı konusunda daha kolay iletişim kurmalarına izin verdi. Aynı zamanda
atıkları azaltmak ve değeri en üst düzeye çıkarmak için ipuçları ve rafine edilmiş süreçleri standartlaştırdı.
4 Ana Kanban Prensipi
Kanban devrim değil, evrimle ilgilidir. Kökleri, gideceğiniz yeri bilmeden, istediğiniz yere gidemezsiniz
gerçeğine dayanır.
- İşin Görselleştirilmesi
İşinizle ve iş akışınızla ilgili görsel bir model oluşturarak, Kanban sisteminizde hareket eden iş akışını
gözlemleyebilirsiniz. İşi görünür hale getirmek – engelleyiciler, darboğazlar ve kuyruklarla birlikte – anında
iletişim ve işbirliğinde artışa neden olur.
- Tamamlanmamış İşin Limitlendirilmesi
Bitmemiş işlerin ne kadar sürdüğünü kısıtlayarak bir ürünün Kanban sistemi üzerinden geçmesi için geçen
süreyi azaltabilirsiniz. Görev değiştirme nedeniyle oluşan sorunları önleyebilir ve parçaları sürekli önceliğe
göre sınıflandırma ihtiyacını azaltabilirsiniz.
- Akışa Odaklanılması
Bitmemiş iş (WIP) limitlerini kullanarak ve ekip tarafından yönetilen politikaları geliştirerek Kanban
sisteminizi, sorunsuz iş akışını iyileştirmek için optimize edebilir, akışı analiz etmek için metrikler
toplayabilir ve hatta akışı analiz ederek gelecekteki problemlerin önde gelen göstergelerini elde
edebilirsiniz.
- Sürekli İyileştirme
Kanban sisteminiz yerine getirildiğinde, sürekli gelişme kültürünün temel taşı haline gelir. Takımlar akış,
kalite, verim, teslimat süreleri ve daha fazlasını izleyerek etkinliklerini ölçerler. Deneyler ve analiz, ekibin
etkinliğini artırmak için sistemi değiştirebilir.