15Mar 2017

Maintenance Prevention (Bakım Önleme) TPM çalışma konularından biri Erken Yönetimdir. Erken Ürün ve Erken Ekipman olarak ayrılır ve temel amacı ürün veya ekipman devreye almadan önce hataların, problemlerin ortadan kaldırılması ile yüksek performansla devreye girmesini sağlamaktır. Bu anlayış çerçevesinde kullanılan en temel araçlardan biri MP formudur. MP formu Türkçe’ye bakım önleme olarak çevrilebilir fakat asıl […]

24Mar 2017

TPM, hepimizin değişime karşı geliştirdiği doğal bir tepkiyle karşı karşıyadır. Nitekim, hayatımızdaki herhangi bir değişiklik, her zaman bizim için bir endişe kaynağıdır. TPM, değişimi temsil eder ve her zaman olumlu olmasına rağmen çalışanlar tarafından her zaman böyle karşılanmaz. Bu nedenle, ilk eğitim seanslarında özellikle az eğitimli çalışanlar tarafından oluşan  büyük bir dirençle karşılaşılır. Bu tutumların […]

03Nis 2017

İster inanın ister inanmayın, sabahları erken, belli bir saatte gerçekleştirilen KPI toplantıları, uzun vadede gelişim için en önemli aktivitelerden biridir. Gündelik olarak gerçekleştirilen bu KPI toplantıları, hedeflere ulaşmak için önünüze çıkan her türlü engeli periyodik olarak gündeme almanıza ve çözüm üretmenize zemin hazırlar. Bu toplantıların tamamen fayda gösterebilmesi için, dikkat edilmesi gereken 14 kilit nokta […]

02May 2017

      SMART Ne Demek?       SMART, hedeflerinizi yönlendirmek için kullanabileceğiniz bir kısaltmadır. Kriterleri, Peter Drucker’ın Kişisel Öğrenim Planı konseptine eklenen Hedeflere Göre Yönetimi tarafından sıklıkla atfedilir.Terimin bilinen ilk kullanımı, George T. Doran’ın Yönetim İncelemesi’nin Kasım 1981 sayısında ortaya çıkar. O zamandan beri, Profesör Robert S. Rubin (Saint Louis Üniversitesi), Sanayi ve Örgüt […]

08May 2017

Günümüzde çoğu firma, öngöremeyeceğini düşündüğü ekipman hatalarından dolayı üretiminin durmasını göze almış durumdadır. Bu durum “alışılmış çaresizlik” olarak da algılanabilir. Bu çaresizliğin birçok sebebi olabileceği gibi (bakım maliyetleri, üretim baskısı… vb.) teknikler hakkında bilgi sahibi olmamak da bu çaresizliğin başka bir nedeni olabilir. Bakım faaliyetlerini sınıflandırdığımız zaman birçok kavram karşımıza çıkmakta. Bunlar daha kolay uygulanabilir […]

11May 2017

Operasyonel Mükemmellik, işin amacına ilişkin doğru anlayışı yaratmak için bir organizasyondaki herkesin çabalarını uyumlu hale getirme gereksinimi olarak karşımıza çıkmaktadır. Operasyonel Mükemmellik’i tanımlamak için bütün herkesin bu sürece katılımlarını anlamamız gerekir. Herkes, Operasyonel Mükemmellik’in ima ettiği sahiplenme ve birliktelik sorumluluğunu algılamalıdır. Üst yönetim katmanının kriterlerinde ciddi dönüşümlerle karşı karşıya kalması gerekir. Artık şirketlerin hayatta kalabilmesi […]