üretimde-kalite

Yerinde Kalite Nedir?

Kaliteyi üretmenin temel prensibi; bir proses, bir istasyon veya bir makine sorumlusu için “kalitesizliği” bir önceki prosesten almamak, yapmamak ve bir sonraki prosese vermemektir. Kalite, işlemi yapan kişinin sorumluluğundadır. Bunu sağlamak için çeşitli prensip ve teknikler oluşturulmuştur. En başta gelen prensip kaliteyi üreten kişinin yetkilendirilmesi ve kalitesizlik durumunda hattı durdurma yetkisinin kendisine verilmesidir. Bu anlayış, hatayı gizlemek ve aktarmak yerine, hatayı ortaya çıkarmayı ve hemen, yerinde çözmeyi öngörür. İkinci kalitesiz ürüne mahal vermeyen bir üretim anlayışını inşa etmeye çalışır. Bu prensip Japonca Jidoka(Otonomasyon-Otonom anlayışı ile desteklenen otomasyon) olarak adlandırılır. Makine kendi kalite hatasını keşfedecek yetenektedir ve kendisi durur veya çalışan hatayı farkettiğinde hattı durdurur.
Oluşan hata veya müşteri şikayeti her gün, hatta yaşanılan anda sahada kök sebep analizi yapılarak değerlendirilir ve gerekli önlemler alınır. Bir anlamda yerinde kalite, kaliteyi üretmenin ve kalite hatasını yok etmenin saha yönetim prensibidir.

Ne İşe Yarar?

Hatanın saklandığı değil, çözülmesi gereken problem olarak ortaya konduğu bir işletme kültürü oluşturmak için önemli başlangıçtır. Her geçen gün Poka-Yoke(Hatasızlaştırma Uygulamaları) sayısını arttırarak, hata yapmayı imkansız hale getirmeye ve %100 kaliteliye ilerleyişi sağlar.

Kaizen Atölyesi | Yerinde Kalite Desteği

  • Yerinde kalite ve uygulama teknikleri eğitimi verilmesi
  • Kalite akış analizi yapılarak, iyileştirme konularının tespit edilmesi
  • Yerinde kalitenin kurulması ve saha uygulama desteği
  • Yerinde Kalite Şunlarla da İlişkili:

    Ayrıca Bakınız:

    • Yerinde Kalite ile ilgili makalelere göz atın.